Miniturneringene er et samarbeid mellom FK Jerv, Imås IL, Lia IL, IL Express, Rygene IL, Øyestad IL og Hisøy IL.

Hver turnering starter kl 10.00 og avsluttes ca. kl 15.00. Turneringen avvikles i to bolker, de yngste starter kl. 10.00, de eldste kl. 12.15

I utgangspunktet rullerer vi ett lag hvert år, men vi må ta hensyn til gress/kunstgress.

Express er ansvarlig for innkalling til planleggingsmøte for alle klubbene innen 15. februar, samt utsendelse av referat til alle klubbene. Det vil ikke være et eget evalueringsmøte på høsten, men evaluering av turneringene vil være et agendapunkt på det årlige planleggingsmøtet i februar/mars.

Kamptider/antall kamper/antall spillere

Kamptider
• Kl. 10.00-12.00, klasser 6-8 år: Hver kamp varer i 9. min med 1. min pause
• Kl. 12.15-15.00, klasser 9-10 år: Hver kamp varer i 14. min med 1. min pause.

Viktig at speaker og dommere overholder dette for å unngå forsinkelser.

Antall kamper
• Hvert lag skal ha minst 3 kamper, og ikke mer enn 4.
• Ved avbryting av påbegynt turnering, skal alle lag få spilt minst en kamp.

Antall spillere og innbyttere
• 4 utespillere + keeper, samt inntil 4 innbyttere
• Alle klubbene må opplyse om dette til trenere, foreldre og lignende for å unngå misforståelser. Dette bør også opplyses om av speaker.

Baneinndeling og mål

Vi deler banen inn i fire like store baner. Det anbefales kant-i-kant i midten, med en stripe med plass til innbyttere og trenere, for å unngå at publikum står midt på matta. Dette av sikkerhetsgrunner samt at det blir lettere å ta innkast for spillerne. Hver arrangør er selv ansvarlig for oppsett av banen.

Foreldre og andre tilskuere skal altså stå på motsatt side av trenere og innbyttere, langs ytterkant av banene. Kun spillere og trenere skal være på/mellom banene.

Banene skal være like store gjennom hele turneringsdagen.

Det skal benyttes 7er-mål etter kl. 12.00 for de eldste spillerne.

Hver klubb må sørge for at banen er nyklippet før turneringsdagen dersom det ikke spilles på kunstgress.

Dommerregler

Dommerne bør se ut som en kampleder.

Det er viktig at kamplederen snakker med spillerne, veileder og hjelper, for eksempel
viser hvordan riktig kast skal utføres.

Det dømmes frispark for grove taklinger og tydelige vilje-hands, men det dømmes aldri straffe.

I alle årsklassene er det utkast ved keeper. Ingen hjørnespark.

Når ballen settes i gang fra keeper, skal motstanderlaget trekke bak midtstreken.

Vi spiller med 4-er baller.

Jentelag spiller fortrinnsvis mot andre jentelag i årsklasse J7 til J9.

Det er viktig at vi holder årsklassene for gutter, og ikke bruker eldre spillere enn det er lov til.

Topping av lag skal ikke forekomme. Det er uheldig med store tap/seire. Alle på laget skal ha spilletid og dersom topping finner sted vil det medføre ekskludering.

Kampoppsett

Det er ikke ønskelig at lag 1 og 2 fra samme klubb spiller samtidig, dette fordi det kan være nødvendig å bruke noen spillere på begge lagene.

Det vil bli utarbeidet et felles kampoppsett for hele året, der laget selv må rotere lagene for å unngå at man spiller mot de samme lagene på hver turneringsdag.

Vi må gå inn for at alle klassene er ferdige på noenlunde samme tid, dette kan justere med å gi noen en fjerde kamp.

Kampprogrammet publiseres på denne nettsiden i god tid før første turneringshelg (helst 14 dager), og deles også ut i kiosken på turnerings dagen. Viktig å ha nok kopier.

På kampprogrammet bør det stå med uthevet skrift, at alle som skal spille må ha leggbeskyttere.

Kampoppsett merkes med dato og versjonsnummer da endringer kan finne sted. Viktig at hver klubb sjekker at det ikke er endringer før hver turnering slik at trenere og foreldre har riktig versjon av kampoppsett.

Påmelding/påmeldingsfrist

Påmelding innen 9. april til Roy Svarstad (Express) på e-post: rwsvar@gmail.com

En kontaktperson fra hver klubb foretar samlet påmelding for hele klubben.

NB! Viktig at klubbene/trenerne legger inn god margin ved påmelding av antall lag slik at en unngår at kamper avlyses fordi man ikke har nok spillere.

Ingen påmeldingskontingent, men kostnader med premier og kampoppsett vil bli fakturert klubbene.

Premier
Arrangør av siste turnering vår og sommer har ansvaret for å bestille premiene.

Premien på våren er medalje eller T-skjorte med trykk “Miniturnering” og klubbenes logoer, og på høsten pokal. Klubben som har siste turnering før sommeren har ansvar for å bestille medaljer/T-skjorte til vårsesongen + premieutdeling.

Klubben som har siste turnering på høsten har ansvar for bestilling av pokal til høstsesongen + premieutdeling. Kontakt f. eks. Premie-bua v/ Torvill Gauslå 370 42 846/95727787 i god tid før premieutdelingen.

Regningen for premier deles opp på antall spillere fra hver klubb og sendes til hver klubb.

Hver klubb (samme årsklasse) henter premiene i sekretariatet/speaker og står selv for utdelingen til sine lag.

Kiosk og mat

Alle må ha glutenfri kake og glutenfrie pølsebrød i kiosken, og bruk eget utstyr til servering av den glutenfrie maten.

Veiledende priser i kioskene:
Kake: 15 kr
Brus/vann: 30 kr
Kaffe: 10 kr
Vafler: 15 kr
Pølser i brød/lompe: 20 kr

Vi oppfordrer alle klubbene til å selge frukt eller fruktbeger i kioskene.


Annet

Turneringen startet i 1989. (Det har blitt noe utskifting på klubbene som var med fra starten). Det forventes at ca 450 barn deltar fra de 7 arrangørklubbene.

Vi forutsetter at det ikke forekommer røyking på og rundt banene i barnas nærhet. Speaker bør opplyse om dette under turneringen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.